Veľký úspech online platforiem počas Svetového pohára 2021 v Jasnej

Sociálne siete, online Štúdio Jasná a online tlačové konferencie naživo.


Za normálnych okolností by v Jasnej denne preteky Svetového pohára videlo okolo 20-tisíc ľudí. Pre pandémiu však areál ostal bez divákov. Organizátori tak pre priaznivcov pripravili novinku – online Štúdio Jasná, ktoré vysielalo denne od pondelka do nedele na sociálnych sieťach a oficiálnom webe Svetového pohára v Jasnej. Približne trištvrte hodinový online blok, ktorým sprevádzali moderátori Vlado Láďo Varecha a Tomáš Tomaggio Kadlec sa vysielal denne a cez víkend bol doplnený kratšími štúdiami pred pretekmi a medzi dvoma kolami.

Štúdio Jasná prinášalo rozhovory s unikátnymi hosťami, množstvo zaujímavých informácií zo zákulisia pretekov, unikátne zábery a rozhovory z prípravy trate, analýzy pretkané súťažami a zábavou.

„Sme veľmi milo prekvapení zo záujmu fanúšikov, ktorí si našli cestu na našu online platformu. Čísla niekoľkonásobne prevýšili naše očakávania. Síce by sme skvelých slovenských priaznivcov mali najradšej priamo v Jasnej, no ich záujem a podporu na diaľku si mimoriadne ceníme,“ hovorí Matej Hulej, predseda organizačného výboru Svetového pohára.

Štúdio Jasná s vyše 212-tisíc zhliadnutiami

„Čísla nás neskutočne prekvapili. Štúdio Jasná malo ku koncu Svetového pohára vyše 212-tisíc zhliadnutí. Pripisujeme to zaujímavému obsahu a pútavým súťažiam, v ktorých mohli diváci okrem darčekov s logom Svetového pohára vyhrať napríklad vozidlo Audi na týždeň s plnou nádržou. Ďakujeme všetkým partnerom, ktorý projekt podporili,“ ozrejmila marketingová manažérka Svetového pohára Jana Tužinská.

„Jednotlivé videá zo Štúdia Jasná, ktoré sme zverejňovali aj na sociálnych sieťach Svetového pohára mali cez 1,1-milióna zhliadnutí. Vôbec najúspešnejším rozhovorom sa stal rozhovor nášho lyžiara Adama Žampu s americkou hviezdou Mikaelou Shiffrinovou, ten si pozrelo vyše 163-tisíc ľudí. Celkovo rozrátané v čase diváci strávili pozeraním videí Svetového pohára vyše 2 roky,“ dodala s úsmevom mediálna manažérka Svetového pohára Michaela Grendelová.

Sociálne siete „sveťáku“ zasiahli vyše 1,5 milióna ľudí

Oficiálnu facebookovú stránku Ski Worldcup Jasná sledovalo vyše 22-tisíc ľudí, Instagram skiworldcupjasna bezmála 6-tisíc fanúšikov. „Počas týždňa, v ktorom sa konal Svetový pohár sme zverejnili bezmála 140 postov a nespočetne veľa stories. Zásah sociálnych sietí je vyše 1,5 milióna ľudí. Máme vyše 84-tisíc reakcií a bezmála 19-tisíc komentárov za týždeň. Naše príspevky boli zdieľané vyše 6-tisíc krát,“ upresnila Michaela Grendelová.

Online platforma aj pre novinárov

Pre nepriaznivú pandemickú situáciu boli v Jasnej obmedzené aj novinárske kapacity. Organizátori sa museli vysporiadať s pravidlom FIS, aby sa novinári neboli osobne prítomní na tradičných tlačových konferenciách. „Pre médiá sme mali pripravenú online platformu, cez ktorú sa mohli pripojiť na tlačové konferencie najlepších lyžiarok v Jasnej. Mohli klásť otázky online v reálnom čase bez toho, aby sa s lyžiarkami museli osobne stretnúť. Hviezdy typu Vlhová, Shiffrinová boli v samostatnom online štúdiu, z ktorého komunikovali s novinármi,“ povedala mediálna manažérka Svetového pohára Michaela Grendelová.