Prevratná grafika na Audi FIS Word Cup

Jasná sa počas víkendu dočkala inovácie akú ešte žiadne lyžiarske podujatie svetového významu nezažilo


JASNÁ (20.1.2024) – Svetová pohár v Jasnej sa okrem iného môže pochváliť aj revolučnou novinkou – inováciou, ktorá doposiaľ nebola použitá na nijakom lyžiarskom podujatí takéhoto rangu.

Stojí za ňou agentúra EVENT’S ON, ktorá na nej začala spolupracovať so Zväzom slovenského lyžovania (ZSL hneď po oficiálnom oznámení, že Jasná bude opäť hostiteľom Audi FIS Svetového pohára.

Aj nadšenie ZSL urobiť pre svetové lyžovanie niečo viac pomohlo k vzniku inovácie, na ktorej sa podieľala švajčiarska technologická spoločnosťou uniqFEED. Prostredníctvom virtuálnej reklamy sa do podujatia vnieslo viac bezpečnosti pre lyžiarsku špičku. Prelomové ekologické riešenie spočíva v tom, že vizibilita partnerov je prezentovaná bez nutnosti inštalácií fyzických reklamných nosičov.

Počas dvojdňového podujatia tvoril uniqFEED dodatočný virtualizovaný prenos pre fanúšikov na Slovensku prostredníctvom televízie JOJ ŠPORT. Súčasťou procesu bol integrovaný virtuálny obsah na existujúce reklamné plochy.

Potenciál VR

Bezpečnosť športovcov je prioritou pre organizátorov Svetového pohára. Možnosť využiť reklamný priestor práve prostredníctvom virtuálnych riešení bez zásahov do fyzického prostredia a bezpečnosti športovcov sa ukázala ako výrazný posun vpred.

"Víziou našej agentúry EVENT’S ON je neustále zvyšovať latku a prinášať inovácie nielen v zimných športoch. Spolupráca s uniqFEED nám poskytla fantastickú príležitosť ukázať obrovský potenciál, ktorý virtuálna reklama môže priniesť do športu. A to zvýšením bezpečnosti športovcov, rešpektovaním životného prostredia a zlepšením kreatívnych možností prezentácie pre partnerov podujatia,“ prezradil Lukáš Donoval z EVENT’S ON.

"Podujatie v Jasnej je ideálnou príležitosťou upriamiť pozornosť na možnosti tejto jedinečnej technológie. Tešíme sa na ďalšiu spoluprácu s EVENT’S ON a Zväzom slovenského lyžovania pri ďalších úspešných podujatiach,“ vyhlásil Tom Huston, obchodný riaditeľ uniqFEED.

Podľa prezidenta ZSL Martina Paška sa v Jasnej tvorila história. „Je úžasné, čo sa nám podarilo. Sme radi, že sme túto ideu ako zväz od začiatku podporovali. Po prvýkrát bola na medzinárodnom lyžiarskom podujatí použitá animovaná reklama pre jedného z našich partnerov,“ konštatuje.

To, čo je bežné v športoch s pevne ohradenou hracou plochou sa premiérovo podarilo aj v takom dynamickom športe, akým je lyžovanie. To len dokazuje, ako rýchlo táto technológia napreduje.